پخش زنده
امروز: -
با فعالیت شبانهروزی، طول حفاری تونل خط دو قطار شهري اصفهان به 150 متر رسيد.
به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛ مدیرعامل سازمان قطارشهری اصفهان گفت: در پی عملیات حفاری تونل مکانيزه خط دو قطار شهري اصفهان از اسفند پارسال تاکنون تونل بيش از ۱۵۰ متر از تونل غربي اين خط حفاري و سگمنتگذاري شده است
محمدرضا بنکدار هاشمی افزود: اکنون فعالیت عمرانی حفاری تونل غربی خط دوم قطار شهري اصفهان از ايستگاه شفت TBM "دستگاه حفاري تونل" دارک واقع در شهرک امام حسين(ع) اصفهان در دست اجراست.
وی گفت: روزانه بیش از 100 نفر در طرح ساخت سگمنت و حفاری مکانيزه تونل خط دو قطار شهري در سه شيفت کاري مشغول فعاليت هستند و تلاش می شود زمينه افزايش حفاري با پايان مراحل تست گرم فراهم شود.
مدیرعامل سازمان قطارشهری اصفهان افزود: عملیات عمرانی ایستگاههای زينبيه، عاشق اصفهاني، عمان ساماني و لاله با سرعت و جديت بيشتري در سال جديد ادامه پيدا ميکند و اکنون روزانه بيش از 300 نفر در اين طرح ها مستقيم و غير مستقيم مشغول فعاليت هستند.
محمدرضا بنکدار هاشمی با اشاره به ویژگیهای اصلی تونلهاي مکانيزه، گفت: با استفاده از دستگاه حفاري تونل و ساخت تونلهاي مکانيزه در زمان حرکت و ساخت تونل زير زمين، مشکل قطعكردن درختان و جابهجايي تأسيسات کمتر می شود.
با آغاز عملیات عمرانی ایستگاههای خط دوم متروی اصفهان به طول بیش از 24 و هفت دهم کیلومتر از ابتداي پارسال، در مرحله نخست 14 وهفت دهم کيلومتر در قالب 16 ايستگاه حدفاصل دارک تا مدرس نجفي در اولويت بهرهبرداري است و اکنون ايستگاههاي دارک شامل شهرک امام حسين(ع))، زينبيه، عاشق اصفهاني، مهديه و لاله در دست اجرا است.